Sunday 29 January 2012

Fashion shows Parijs feel 2: Foto's Dior show



Daar zijn ze dan. Een kleine selectie van de foto's genomen rondom de show van Dior. Op maandag 23 januari om 14.30 uur in de Dior locatie op de Avenue Montaigne. Voordat ik me begeef in de menigte die voor de ingang hangt, eet ik een heerlijke lunch aan de overkant, bij L"Avenue. Risotto met gamba's met een lekker glaasje witte wijn. Omdat het heerlijk weer is, zit ik lekker buiten. Onder de heater. Dat wel.

Ondertussen zie ik de mensen toestromen die alles willen meemaken bij de show van Dior. Want Haute Couture is niet niks. Top of the bill. Met mijn Iphone - ik wist nog niet wat ik kon verwachten - heb ik wat kiekjes gemaakt en geproefd van de sfeer rondom dit soort shows. Modefans uit heel Europa zijn hiervoor naar Parijs gekomen en slechts een enkeling heeft een kaart om daadwerkelijk naar binnen te gaan. Want die kaarten worden exclusief gehouden voor de vermogende clientèle en een enkele modejournalist. Het spektakel buiten was er niet minder om.

Anna Wintour raast voorbij.



Ines de la Fressange, muse van Chanel, is ook van de partij. Met camera. Ze bezoekt zo'n beetje alle shows deze week. Oud model, van oorsprong uit Saint Tropez is zij nu de ambassadeur van 'La Parisienne'. Haar 'bijbel' waarin uitgelegd wordt hoe je je als echte Parisienne moet kleden, waar te winkelen en waar te eten, is niet alleen in het Frans, maar ook in het Engels verkrijgbaar. Een leuk alternatief voor alle bekende toeristische boekjes over Parijs. Aanrader dus!











En dan nog een paar foto's van fashionista's en andere modefans.
Foto's van de andere shows van afgelopen weken volgen binnenkort!

No comments:

Post a Comment